mehr Tatra

Das ist jetzt mal ‘ne gute Gelegenheit ‘n paar Images von meinem Tatra aus dem Jahre 2002 einzustellen.

Begeisterung und Leidenschaft für die Stromlinientatras aus den 30ern: In einer reinen Styling-Übung wurden formale Elemente der originalen Tatras von Hans Ledwinka und zeitgenössische Designsprache zusammengebracht.

Das Modell im Maßstab 1:4 ist heute ein viel beachteter Hochglanzstaubfänger in meinem Wohnzimmer ;-) .

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Tatra 77, Tatra 87, Tatra Concept, Tatra Studie, Tatra Styling, Tatra Design

6 thoughts on “mehr Tatra

  1. hei Auto Joe.

    Willkommen bei formfreu.de! Danke für den Kommentar und die Blumen!! :-)

    Der Tatra ist übrigens ‘n bissl älter als der Audi RSQ aus Irobot… ;-)

  2. ciao Tom
    toll mal wieder deinen ‘Staubfaenger’ zu sehen, sieht immer noch toll aus – Complimenti – wir sehen uns auf der IAA

  3. Old days I had a shool friend sketching cars all time during the lessons. He had to die when 14th.
    Under the communist regime in former Czechoslovakia as a teenager i wous sit once a week and listen to a radion brodcasting Hanzelka and Zikmund reports while driving T87 through the africa. I was totally pulled in and late night while reading books by Amundsen the song from this radio broadcast would mix with the antarktic stories.
    Four years ago I have bouth a T613 4 Mi. I have payed too much.. Since then the car was dismantled to pcs, re-conditioned and I hope next year, my dream as a Tatra owner, would fulfill and I shall drive it to Tatrafreunde all over the Europe.
    I like your lines and hold my fingers firm for you.
    Best regards
    Ivan

  4. hello Ivan.

    thanks for your nice comment on my Tatra concept ;-)

    The 613-4 Mi was one of the very last 613 with the more or less original Vignale body (before the 700). If you have some pictures of your car (also of its restauration), send them to me. Would be cool to post them here at formfreu.de.

    beste grüße, Tom

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